Cairns, Outback, Darwin, Service Station - Reisverslag uit Darwin, Australië van Daan en Eline van Grimbergen en van Baal - WaarBenJij.nu Cairns, Outback, Darwin, Service Station - Reisverslag uit Darwin, Australië van Daan en Eline van Grimbergen en van Baal - WaarBenJij.nu

Cairns, Outback, Darwin, Service Station

Door: Daan en Eline

Blijf op de hoogte en volg Daan en Eline

25 September 2006 | Australië, Darwin

G'day mates!

Het laatste bericht van ons kwam vanuit Blowen. Gelukkig hebben we dat achter ons kunnen laten en zijn we met een goed gevoel op weg gegaan naar Cairns.

Tja, windkracht 500, regen regen regen, niet echte goede omstandigheden om te gaan duiken... helaas! Dus na een paar dagen door het dorp (want kom op, dit is echt geen stad te noemen!) geslenterd te hebben, hebben we Outback Jack uitgerust en klaargemaakt voor onze trip door de outback!
In Cairns kwamen we nog een tomatenpluk collega tegen die wel met ons de reis door de outback wilde maken, wat voor ons ook wel prettig was, want je weet maar nooit...
FOUT! Geen goed idee! Die jongen (Dave) dacht dat hij in de outback wel zijn credit card kon gebruiken, dat er wel hostels waren en dat hij geen eten mee hoefde te nemen, want er zou wel een grote supermarkt staan ergens... Genoeg reden voor ons dus om zo snel mogelijk naar Darwin te gaan! Ha ha ha!

De outback... ongelooflijk! Er is echt veel van niets! Een hele hoop dooie beesten langs de weg zoals kangaroes, honden, dingoes, koeien, zwijnen en backpackerbusjes! De levende wezens waren wij, hele grote roofvogels en een musje, maar die heeft Daan ook maar langs de weg gelegd...

Dus na 4 dagen Dave, veel zand, 40 graden en een klapband (het zal ook weer eens niet zo zijn!) zijn we heelhuids in Darwin aangekomen. Hier hebben we een beetje rondgelopen, nacht markten bezocht, Annelies gezien (vriendinnetje van Eline van de NHTV) en staan we samen met de kiwi's (van de tomaten) op een camping. Zij zijn dringend op zoek naar een baan en wij wachten weer eens op Outback Jack die bij een service center staat vanwege de remmen.
's Nachts houden we met zijn 4-en de wacht bij de was onder het genot van een glaasje bier, om er voor te zorgen dat er geen tweede keer ondergoed wordt gejat van de kiwi's! Genoeg te doen dus!

Zodra Outback Jack weer helemaal in orde is gaan we via Kakadu National Park en Alice Springs richting Adelaide!

Dan als laatste nog even dit: de ouders van Eline gaan per 1 november verhuizen! Dus bij deze even een adreswijziging, aangezien Eline nog geen eigen woonruimte heeft als ze terug komt:

Brienenshofsingel 32
6662 MJ Elst

Dikke kus xxx

• 25 September 2006 - 08:32

Jan En Marion:

Als jullie je voortaan eens niet meer ontfermen over allerlei dummies zonder eten!!! De outback zou onze favorite vakantiebestemming niet zijn!!! Wel veel zon zo te horen. Geniet ervan!!

• 25 September 2006 - 09:24

Je Zusje:

Mooie verhalen weer hoor!!Ik verbaas me er telkens weer over wat jullie dan weer mee maken. Klap band??Jeetje. Doe geen rare dingen he!!Veel liefs en tot snel.Bel je me nog eens lieve zus??kus

• 25 September 2006 - 19:22

El-s:

lekker met zo'n naieveling de outback in! maarre, voelde Jack zich dr wel een btje thuis?
    en wel een raar iets lijkt me, al die beesten langs de weg...
    veel plezier weer onderweg!
    dikke kuszz. xx

• 26 September 2006 - 06:37

Elst:

Hé OUTBACK gangers.Heerlijk zo''n reis met allerlei hindernissen. Leuk dat jullie van alles meemaken heb je straks veel te vertellen. Denken julie wel goed aan je zelf en nou eens even niet aan je mede.......Hier in de Liaztstraat alles oké. We zitten lekker tussen de dozen. DOEIIII have fun. Paps,sjors mams.

• 26 September 2006 - 06:50

Oproep:

Zegt het voort,zegt het voort in Breda. Eline van Baal zoekt huisvesting in Breda en omstreken.mail het naar :fvanbaal@hetnet.nl.Ze kan toch niet een half jaar met d'r Daan opgetrokken geweest te zijn gescheidenleven?????

• 26 September 2006 - 09:50

Jos:

Hoi Daan en Eline, zo te horen maken jullie daar nog steeds allerlei avonturen mee. Ben benieuwd naar alle uitgebreide verhalen. Wellicht goede kost om tijdens een goede pokeravond te bespreken!
    Ik heb inmiddels ook wel weer het een en ander te vertellen, maar dat horen jullie wel als jullie terug zijn!
    Veel plezier nog en hopelijk tot snel!

Gr. Jos

• 26 September 2006 - 13:41

Ramona:

Kan het niet gewoon eens een keertje allemaal in één keer goed gaan daar???
    Het klinkt nog steeds heel leuk allemaal, omdanks de tegenslagen. Ik stuur je nog een personal mailtje, want ik heb zo veel te vertellen.
    Liefs van Ramona (en de groetjes aan Daan natuurlijk).

• 30 September 2006 - 21:37

Corinne:

Wat top om alles te lezen al zie ik GROEN! Heerlijk meid, geniet ervan. Blijf schrijven, echt heel leuk!
    Groetjes uit Amsterdam

• 01 Oktober 2006 - 08:49

Lenie En Gerrit:

wat een avanturen allemaal
    kom maar gauw heelhuits thuis het weer is hier noch goed de voorspellingen niet zo regen brrrr
    gisteren hebben we de barbeque noch aangestoken samen met peter en sandra gezellig.

• 02 Oktober 2006 - 10:15

Ine:

Hallo Daan en Eline,
    Zo te lezen maken jullie genoeg mee daar, leuk hoor zo'n website! Heb een beetje bijgelezen net want ik had eerlijk gezegd nog niet zo vaak gekeken. Hier in Someren is alles goed, ben inmiddels teruggekeerd van mijn reisje in Groot-Brittanië, was niet zo lang als jullie reis maar wel spannend en leuk, een hoop meegemaakt. Nu ben ik druk bezig met mijn eigen huisje, m'n nieuwe baan en als klap op de vuurpijl zijn ons Els en Jakko afgelopen vrijdag getrouwd! Hier dus ook genoeg leuke dingen!
    Groetjes uit Summere, Ine

• 02 Oktober 2006 - 11:20

Chris:

Ola Ola... tjemie ... die verhalen lezende van jullie: gewoon knettergek! Mis jullie! Vandaag laatste dag in Airlie ... zie er enorm naar uit om verder te reizen ... volg jullie op een afstandje ;-)
    goodday ToMates :-D

• 02 Oktober 2006 - 19:03

Marja Koert:

Hallo Eline en Daan

Je pa was vorige week even hier om de kar op te halen i.v.m. de verhuizing en hoorde van hem dat jullie het goed hebben daar en veel meemaken. Voor onze vakantie waren we ook een keer in Elst en had je moeder wel verteld dat jullie een website bijhouden, maar was ik vergeten het adres op te schrijven, Petra weet dit wel, maar die was ook veel uithuizig en woont nu samen met Rudy in Oosterbeek, maar dat weet je natuurlijk al. Afgelopen week heb ik het adres van je vader gekregen en vanavond jullie foto's bekeken. Er zitten erg mooi exemplaren bij, zo te zien is de natuur erg mooi. Ik zie ook wel bekende dingen, niet dat ik er zelf geweest ben, maar vrienden van ons zijn er vorig jaar geweest toen hun dochter daar zat en hebben toen met een camper rondgetrokken, ook naar Brisbai en Frazer Island.
    Geniet nog van deze laatste maand, of zijn het er 2?
    Groetjes Peter, Marja en martijn Koert

• 03 Oktober 2006 - 20:18

Nellie En Gerard:

hoi avondturiers
    ja ja nog meer mensen op sleeptouw nemen dat staat garant voorproblemen maar ook daar leer je van,als je maar blijft genieten. Hopelijk valt het met Outback Jack mee en heb je nu alleen maar geluk met het vervolgen van je reis geniet nog maar lekker veel van australie.Wij zijn zondag 1 okt weer opa en oma geworden Patrick en Tanja hebben een dochter gekregen Isis gaat ze heten ze is kerngezond en weegt 3680 gram ze lijkt veel op teun toen die pas geboren was. de groetjes

• 04 Oktober 2006 - 05:29

Elst:

Daan en Eline bedankt voor jullie kaartje. Alles oké in Elst druk aan het behang trekken en er weer op plakken Doeiiiiii Paps, mams, sjors

• 04 Oktober 2006 - 14:47

Huize Hendrik:

Hallo lieverds,

Ook al laat ik niet zo vaak een berichtje achter op jullie web-site, toch bekijk ik hem regelmatig. Jullie maken ook wat mee en ik weet zeker dat wat jullie beschrijven lang niet de helft is van wat jullie allemaal mee maken daar….

Hier gaat het leven gewoon door. Maar het is toch anders dan daar… Gelukkig zit ik niet stil en heb ik veel om handen, maar daar hebben we het er wel over wanneer jullie weer veilig in Nederland zijn.

Heel erg bedankt voor jullie kaartje.

Ik mis jullie heel erg.

Liefs,