Tomaten... - Reisverslag uit Bowen, Australië van Daan en Eline van Grimbergen en van Baal - WaarBenJij.nu Tomaten... - Reisverslag uit Bowen, Australië van Daan en Eline van Grimbergen en van Baal - WaarBenJij.nu

Tomaten...

Door: Daan en Eline

Blijf op de hoogte en volg Daan en Eline

13 September 2006 | Australië, Bowen

G'day mates!

Dachten jullie dat het vorige verhaal spannend was... lees dan snel deze aflevering van Daan en Eline en de tomaten from hell!

Na onze eerste (ja er volgen er nog meer!) walk-out op vrijdag 1 september, zijn we zaterdag 2 september vol goede moed weer terug gegaan naar de tomatenplak, want zo werd ons beloofd, er zou vanaf die datum per uur worden betaald en wel $15,30. Dat klonk wel redelijk goed (we zijn en blijven Nederlanders) en zo hebben we al onze collega's van machine 2 bij elkaar gesprokkeld om weer terug te komen.

De daarop volgende donderdag kregen we betaald maar helaas niet zoals afgesproken. (gemiddeld zo'n 7 dollar per uur wat zo'n 4 Euro is) Daar waren we het dus weer niet zo mee eens en op nieuw hebben de Nederlanders (Chris, Erik, Daan en Eline) en twee Kiwi's (New Zealanders: Ken en Kris) weer een walkout georganiseerd.
Er werd uiteraard door de hoge bazen weer van alles beloofd, zolang we maar tomaten zouden plukken.
Dit was voor ons de druppel en zijn per direct opgestapt, maar niet voordat we persoonlijk met de bazen gesproken hadden.
Na twee keer het kantoor in Bowen en de manager van financien in Bundaberg te hebben lastig gevallen, waren wij uiteindelijk nog steeds de pineut!
Niemand van het bedrijf wil ons nog te woord staan; dit omdat ze zichzelf al een aantal keer hebben tegengesproken en wij dat duidelijk hebben meegekregen en misschien ook wel omdat Daan de allerhoogste baas een leugenaar heeft genoemd en hem duidelijk heeft gemaakt Daan niet in de rede te vallen tijdens zijn zegje!

Maar zo makkelijk komen ze echt niet van ons af en daarom zijn we naar BEST Backpackers Employment Agency in Bowen gegaan om ons verhaal te doen en ze te behoeden voor het plaatsen van andere backpackers bij de tomatenfarm. Heel toevallig was de manager van deze agency al bij de farm geweest om wat opheldering te krijgen over betalingen, naar aanleiding van andere mensen die geklaagd hadden.
Momenteel laten wij zoveel mogelijk collega's een claim in dienen bij de overheid en deze gaan binnen 10 dagen een onderzoek bij de farm instellen.
De kans is heel groot dat we uiteindelijk toch nog ons geld krijgen en dat de farm een grote boete krijgt of gesloten wordt! WE WIN!

Vanochtend afscheid genomen van Erik en de duitse buren Christoff, Markus, Katherine en Suzie!
En nu op naar CAIRNS!!!

Dikke kus van ons! xxx

• 13 September 2006 - 07:03

Marion:

Daan en Eline
    Wat een tomatenellende. Daan als jij nu eens houtsnijwerk gaat maken en Eline verkoopt dat in een stalletje, ben je eigen baas en komt er toch geld binnen. Ideetje, nietwaar?
    Heel veel groeten

• 13 September 2006 - 08:18

El-s:

t lijkt wel vakantie daar, man! ga zo door en succes met het 'proces'!
    dikke kuszz. xx

• 14 September 2006 - 09:30

Floor,Sjors,Dorothé:

Hé kanjers, we,ik denk paps ook,maar die is aan het werk,vinden het tof dat jullie voor je zuur verdiende centjes opkomen,dat gaat hier in ned.helemaal goed komen. De foto's zijn weer prachtig en jullie zijn al goed bruin Eline en Daan.Ik hoop dat jullie de laatste 2mnd. nog veel zien en genieten.Doeiiiii

• 14 September 2006 - 11:28

Dinij Limpens:

hallo,daan hier een berichtje uit someren -heide wij waren benieuwd waar je nu weer rond zwerft leuke vriendin heb je past precies bij jou ,volgens mij werkt ze net zo graag als jij .
    meschien een tip voor de kerst..Kan je geen contract afsluiten voor tomaten en aardbeien zijn hier vrij duur.Nou de groetjes van al het personeel zijn nog altijd de zelfde inclusief peter daar heb ik ook het adres van ,geniet er samen van en tot ziens de eerste bak koffie of pilsje is van ons als we jullie weer zien groetjes theo en dinij

• 14 September 2006 - 13:06

Colleen:

nice pictures, looks like a bunch of hippies though!

• 14 September 2006 - 16:27

Anke:

*go Daan, go Eline* Wat een verhaal! Ik hoop dat ze snel naar jullie gaan luisteren! Alweer super foto's. Hier alles prima, miss ya wel hoor. Liefs

• 18 September 2006 - 03:23

Chris To Mate:

Heej vrolijke vrienden ;-D

Wat een verhalen... klinkt zo herkenbaar, toevallig ook wat dode gewassen gezien daar ? Veel plezier met Dave ( lachuh! ) en geniet nog ff van de mooie kant van Oz!

• 18 September 2006 - 13:48

Anouk:

Jo jo jo!!ZO mogen we het horen, gewoon op komen voor jezelf!!!Ik hoop dat jullie alsnog jullie centen krijgen die jullie verdienen!Ben benieuwd wat jullie volgende verhalen zijn.Can't wait.Met mij alles goed,vooral druk met van alles en nog wat.Tot snel lieverds.Liefs

• 19 September 2006 - 05:46

Nellie Gerard:

wat een ellende bij die tomatenboeren daar heb je gauw genoeg van inderdaad hopelijk worden ze hard aangepakt en krijgen jullie je zuur verdiende geld heel gauw zodat je weer onbezorgt kunt gaan genieten en weer wat vertrouwen krijgt in gerechtigheid succes ermee.Hier is alles goed, weer bijna opa en oma als het goed is, spannend zeg. Geniet van jullie verdere avonturen de groetjes

• 19 September 2006 - 08:50

Bob:

Hee Daan en Eline wat een ellende laat die vent het lekker uitzoeken met zijn tomaten. Veel plezier in Cairns en tot over 2 maandjes alweer.

Groeten Bob

• 21 September 2006 - 11:35

Corry, Willy, Peter:

Lieve Daan en Eline
    Leuk dat wij al jullie foto's gezien hebben. Hele mooie foto's. Wij zijn heel blij als jullie allebei weer gezond thuis zijn.
    Dikke kus, oma Corry, opa Willy en oom Peter

• 21 September 2006 - 15:15

Willem Van Doorn:

Eej Daan en Eline
    Super gaaf die verhalen. Heb ze net gevonden op internet. Nog veel plezier de laatste paar maanden. En Daan wil je weer een wedstrijdje baardgroeien doen??

Cheers