Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Daan en Eline van Grimbergen en van Baal - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Daan en Eline van Grimbergen en van Baal - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Daan en Eline

Blijf op de hoogte en volg Daan en Eline

04 Augustus 2006 | Australië, Hervey Bay

Hey Everybody,

Het is raar maar waar. Ik kon eindelijk mijn Open water Cursus afronden en we zijn weg uit Caloundra. Met een gemengd gevoel hebben we afscheid genomen van iedereen die we daar hebben leren kennen. Steve en Elaine French (de eigenaren van de duikshop) en hun kinderen Caitlyn, Ashley en Emma en de mensen van het internet café waar we regelmatig waren.

Op naar Tin Can Bay. Daar zouden dolfijnen zo het strand op zwemmen. Nou mooi niet dus! Gelukkig hadden we ze al gezien tijdens de duikcursus. Door naar Hervey Bay.

In Hervey Bay hebben we een pakket gekocht voor een 4wd tocht over Fraser Island samen met 7 andere backpackers. Daarbij in zit ook een zeiltocht naar de Whitsunday Islands waar we drie dagen/twee nachten op een boot zullen doorbrengen. Gelukkig kunnen we daar ook duiken.

Ons Fraser Island avontuur zit er helaas weer op. we hadden best een weekje langer op dat eiland rond willen hangen. Fraser Island is het grootste zandeiland van de wereld en staat op de World Heritage lijst van de Unesco. We hebben daar walvissen, stingray's, grote hagedissen, schildpadden, roofvogels en zelfs een dingo gezien! Bovendien hebben we heerlijk genoten van het goede weer, de gezellige groep, menige glaasjes bier en sterke verhalen. Het eiland bestaat uit kristalheldere meren met witte stranden omringd door tropisch regenwoud. Helaas is het te gevaarlijk om te zwemmen in de zee in verband met haaien, maar de meren maken veel goed! We hebben achter de duinen gekampeerd in tenten. Ons eigen eten koken, 's avonds gezellige bierdrinkspelletjes gedaan en het toilet was een gat in de grond. Kortom een geweldige ervaring en een aanrader voor alle backpackers in Australie!

Nu gaan we op weg naar Bunderburg en Bargara om mijn advanced open water cursus te gaan doen.

Iedereen bedankt voor de gezellige berichtjes en e-mails en leuk dat jullie ons op de hoogte houden van wat er allemaal in Nederlalnd gebeurd.

Tot later

Eline en Daan

  • 04 Augustus 2006 - 01:41

    RaeAnne:

    Hey Eline! I think your trip sounds so exciting! I have loved getting your e-mails and your pictures look gorgeous! (Ur bf is cute too! ;) ) I got your postcard in the mail by the way - THANK YOU! It was a great surprise. I look forward to the next e-mail and picture posting! Love, RaeAnne P.S. I'm not quite sure if I'm putting this in the right spot.

  • 04 Augustus 2006 - 12:04

    Elisabetta:

    very nice photos!i must admit the 2 of u are making me very jealous :)
    But next week I ll be also going on holiday, in Italy.And I'm really looking fwd.
    Keep on having fun there and posting pictures.

    groetjes

  • 04 Augustus 2006 - 16:58

    Marcia:

    Nice picies! Krijg gelijk heimwee :(
    Maar super dat jullie het zo naar jullie zin hebben! De Whitsundays is ook helemaal geweldig!!! Veel plezier

  • 04 Augustus 2006 - 18:34

    ELST:

    Hé levensgenieters, wat weer een heerlijk verhaal en geweldige foto's,volgens ons vinden jullie het er wel leuk.Als alles tegen gaat staan, willen Floor en Dotothé, en misschien Sjors ook nog wel, jullie plaats wel innemen. Daag lieverds tot ons privé mailtje.liefs Sjors,Floor,Dorothé

  • 04 Augustus 2006 - 18:57

    Jan En Marion:

    Hoi levensgenieters

    Gave foto's! Jullie maken wat mee daar.Onze vakantie zit er bijna op, maandag weer beginnen! Daan, even over je ex-werkgever: Kras gaat alle winkels sluiten op 2 na. E.e.a. i.v.m. internetboekingen.

  • 05 Augustus 2006 - 10:13

    Oma Toos:

    Lieve Eline Beste Daan.

    Voor de variatie een berichtje van Oma!
    Boudwijn Willy en de kinderen zijn hier en Aafje gaat dit briefje voor me in tikken.
    Gisteren jullie foto's gezien en brief gelezen.
    Ik kan me voorstellen dat jullie verblijf in Australie een beleevenis is.
    Leuk dat jullie ons laten meegenieten via de foto's en de mailtjes.
    Met mij is het redelijk goed,al heb ik veel last gehad van de hete zomer.
    Ik zat hier zowat opgesloten want de patio leek wel een sauna.
    Op straat zag je niemand
    want iedereen bleef binnen.
    Gelukig is het nu beter en kunnen we weer buiten zitten.
    ik vind het heel leuk dat ik al de nodige kaarten
    van jullie heb gekregen.
    Ook van Anouk kreeg ik een kaart uit Frankrijk toen ze daar op vakantie was.
    Dat doet me dan goed als ik merk dat mijn kleinkinderen aan me denken.
    Je Pa houdt me ook regelmatig op de hoogte van jullie reilen en zeilen
    Ik heb over mezelf niet zo veel te vertellen want als je alleen bent beleef je niet veel.
    Ik hoop dat ik nog eens de gelegenheid krijg om weer te mailen en zet er nu een punt achter met heel veel groeten en liefs,
    Oma







  • 05 Augustus 2006 - 13:34

    Lindsay Van Der Linden:

    Hey Hallo daar,
    Heb weer ff gecheckt op jullie site! Ben echt jaloers hoor! helemaal geweldig allemaal! Leuk om jullie verhalen allemaal te lezen!
    Hier minder goed allemaal hoor, kweet niet of het nieuws je al bereikt heeft maar alle kras reisbureau`s zijn per 01-11 gesloten!!! Patricia en ik balen gruwelijk! Nu hebben een baan op het callcenter aangeboden gekregen.... tss komt echt overeen met wat we nu doen! ... Maar ja komen we wel weer boven op! Nou veel plezier verder enne als je terug bent dan mnoeten we snel es met z`n alle afspreken!

    Dikke kus Lindsay

  • 05 Augustus 2006 - 14:59

    Arnhem:

    Zo te zien is t daar goed vol te houden.Moet ik maybe ook maar eens mijn grenzen gaan verleggen die kant op haha
    heel veel plezier nog toppertjes!
    x arnhems meisje

  • 05 Augustus 2006 - 19:40

    Esther:

    Hey Eline en Daan!

    KLinkt allemaal super, en ik geniet van de foto's! cht top! Succes met de duikcursus! En tot lees weer!

    x esther

  • 06 Augustus 2006 - 19:09

    Koen:

    He Daan en Eline,

    Goed idee, die foto´s. Weet ik eindelijk waar mijn zwembroek is.....

    Groeten Koen


  • 08 Augustus 2006 - 13:29

    Els:

    hellow!
    klinkt weer erg goed allemaal! leuk dat jullie zoveel verschillende dingen doen en zien enzo! cool! wij zijn gister terug gekomen uit kopenhagen, wat ook echt super was! zeer goeie stedentriptip:)
    geniet van alles en tot mails!
    dikke kuszz.xx

  • 08 Augustus 2006 - 22:09

    Nellie Gerard:

    hoi. bofkonten zijn jullie toch maar,om zo veel te zien,te doen en mee te maken.En wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt het is daar wel heel mooi en jullie vermaken je prima. Wij zijn ook weer heelhuids thuis van de vakantie we zijn naar oosterijk geweest dat is ook een heel mooi land schitterend al die bergen en meren en als je dan boven op die berg staat met fantastie's uitzichten dan voel je je heel klein We hebben veel gezien en gedaan, De mensen zijn daar ook erg vriendelijk en het eten was ook heel lekker. Verder wensen we jullie nog veel plezier geluk en liefde de groetjes

  • 10 Augustus 2006 - 05:11

    Erwin L.:

    Wel ff van die Bunderberg rum afblijven, hé Daan. Anders kan ik garanderen dat het fout gaat...

  • 10 Augustus 2006 - 11:04

    Anke:

    Klinkt super! en die foto's, haha! Ook geweldig natuurlijk. Ik heb wat gehoord over die Bundaberg rum...weet alleen niet meer wat.. ;-)
    Dikke kus

  • 10 Augustus 2006 - 20:04

    Vera:

    HEEEEEEE Alles goed? Kopenhagen was zeer cool, mooie stad! Volgens mij hebben jullie t super daar! Mooie foto's! Ik mail binnenkort weer! Liefs Vera

  • 12 Augustus 2006 - 11:44

    Erik Van Seggelen:

    Sodeknetter! hoe mooi is 't daar gewoon?!

    Daan, kerel, we hebben gisteren weer een mooie pokeravond gehad, en zodra je terug bent moet je maar weer eens meedoen. Willem van Dooren hebben we ook gestrikt, dus dat beloofd wat ;)

    Take care mates!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 November 2006

Het allerlaatste berichtje!

31 Oktober 2006

Autoloos

23 Oktober 2006

Terug in Melbourne

07 Oktober 2006

Nog meer outback...

25 September 2006

Cairns, Outback, Darwin, Service Station
Daan en Eline

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 31182

Voorgaande reizen:

13 Mei 2006 - 14 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: