Bundaberg, Bargara, Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Daan en Eline van Grimbergen en van Baal - WaarBenJij.nu Bundaberg, Bargara, Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Daan en Eline van Grimbergen en van Baal - WaarBenJij.nu

Bundaberg, Bargara, Airlie Beach

Door: Daan en Eline

Blijf op de hoogte en volg Daan en Eline

14 Augustus 2006 | Australië, Airlie Beach

Hello lieve allemaal!

Pfff, weer een fantastische week achter de rug!

Vanuit Hervey onze vertrouwde Bruce Highway gevolgd naar Bundaberg. Het enige interessante aan deze plaats is de Bundaberg Rum Fabriek. Dus zijn we aangesloten bij een groep toeristen en hebben we de fabriek van heel dichtbij mogen mee maken en natuurlijk als afsluitertje nog aan de Bundaberg Rum mogen sippen! *hik*

Daarna vlug door naar Bargara. Dit is een heel klein plaatsje aan het aller begin van het Great Barrier Reef. Vanuit Caloundra hadden we mee gekregen dat dit kleine dorpje ook een duikshop bezat, dus daar maar gelijk even langs gegaan en binnen drie dagen had Daan alweer zijn Advanced Open Water op zak!!! Helaas stond er achter de duikshop een molen, met ja, u raadt het al: een Nederlandse eigenaar en er stonden blinde vinken op de menukaart! Dit werd ons allemaal even iets te veel dus zijn we na het duiken snel weer doorgereden naar onze volgende bestemming Airlie Beach!

Hier hadden we een 3 dagen, 2 nachten zeiltocht naar de Whitsundays op het programma staan met twee gratis overnachtingen in een hostel aan land. Airlie Beach zit vol met backpackers en leuke winkeltjes, strandjes en een zwembad dat op een lagune lijkt.

Het zeilen was echt fantastisch! We hadden wederom een ontzettend gezellige groep! Daarnaast hadden we goed weer, kleine bedjes met bedluisjes en lekker eten. Om de rest van de tijd te doden hebben we gesnorkeld en gedoken waarbij we het meest beroemde onderwater wezen hier in de buurt hebben mogen ontmoeten en voeren: Elvis! Dit is een gigantisch grote vis met veel kleuren en een grote maag! Voor de rest was het Reef ontzettend kleurrijk en waren de meest mooie vissen aanwezig!

Vanmiddag gaan we verder naar Bowen op zoek naar werk, want ja, plezier kost wat!

Dikke kus

• 14 Augustus 2006 - 06:22

Anke:

Ik wist het: ELIVIS IS ALIVE!!! Alweer een geweldig verhaal om te lezen. :-)
    Slán agus beannacht leat! (Ben bezig met mijn inburgerings-cursus voor Ierland. Betekent zoiets als "tot ziens en veel geluk"...)Liefs

• 14 Augustus 2006 - 16:44

Lenie En Gerrit:

denk je er wel aan je goed te wassen met die luizen ik moet er niet aan denken.
    ik slaap wel in mijn eigen bed
    veel plezier verder kijk je wel uit voor de wavissen.

• 14 Augustus 2006 - 17:37

Marcia:

Weer heel leuk allemaal :D
    alleen...waar zijn der foto's?

• 14 Augustus 2006 - 18:32

Suzanne:

hey eline...nou eindelijk een berichtje vanuit spanje. Leuk om eens iemand anders zijn site te lezen..kan zien dat jullie het goed naar de zin hebben. Ik vertoef ook nog steeds in het zonnige spanje, maar in oktober ergens ga ik dan echt naar huis!
    Veel plezier nog en ik blijf jullie volgen.

saludo & besos suzanne

• 14 Augustus 2006 - 19:46

Jan En Marion:

He dierenfreaks
    Die luisjes zijn toch zeker wel dood als jullie naar huis komen. En wij maar denken dat jullie toch wel een beetje heimwee hebben naar Hollandse molens!!! Wij zijn benieuwd naar jullie volgende avonturen

• 15 Augustus 2006 - 06:19

Elst:

He luizeneten,gaat het goed met jullie. Kun je nog wel slapen Eline,met al die beestjes om je heen.Je wordt wel gehard op deze mannier he ???Als je terug komt, hoeft niemand meer voor jou de langpoten en spinnen teverwijderen.HaHaHa Gefeliciteerd Daan met je zoveelste diploma. Jullie mogen wel uitkijken dat je rugzakje niet te zwaar wordt van al die papieren????Succes met werk zoeken dag lieverds van ons.Sjors Paps en Mams

• 18 Augustus 2006 - 07:52

Zussie:

Ey lieverds!!!Ik mis je zussie, veel liefs van je zusje

• 18 Augustus 2006 - 07:55

Anouk:

Daantje, heel erg gefeliciteerd met je advanced open water!!Jullie zijn echt goed bezig.kus Anouk

• 20 Augustus 2006 - 08:02

Lenieengerrit:

jammer dat het geld altijd zo vlug op is maar jullie gaat het gelukkig geweldig ga zo door wij hebben noch een week vacantie en dan weer naar de baas

• 20 Augustus 2006 - 12:04

Petra:

heej eline!
    jahoee rudy en ik zijn ook advanced duikers! zitten nu op phi phi en laat ik nu iemand spreken die jij kent haha...slapen bij moskito divers en hebben daar gedoken en toen spraken we met toine steeds en hadden we het ineeens over eline van baal whah echt grappig..wereld toch mar klein! gaan overmorgen naar phuket toe ;)!

veel liefs en kus petra en rudy

• 21 Augustus 2006 - 13:27

Bob:

Hee Daan en Eline,

Goed om te horen dat alles goed gaat in Australie. Ik ben afgelopen week met ons Koen, Patrick, Ewoud en Jeroen wezen Delta vliegen. Dat was erg gaaf Ik heb nog tot het einde van het jaar om brevet 1 te halen. Nog 1 week stage lopen en daarna terug naar Breda!! Veel plezier Groeten Bob

• 21 Augustus 2006 - 21:15

Nellie En Gerard:

hoi luitjes
    ik lees weer de vele belevenissen van jullie twee je maakt ook van alles mee als jullie zo ver weg gaan al die luizen brrrr. en dan elvis ook nog dat is wel genieten fijn dat het jullie goed gaat. hier mis je echt niet veel elke dag regen regen en nog meer regen . Verder is het hier rustig weer elke dag werken maar dat moeten jullie ook weer gaan doen las ik och dat is ook weer spannend geniet maar lekker ervan ,als jullie weer wat verdiend hebben. verder de groetjes van ons allen

• 22 Augustus 2006 - 05:43

Buuf:

heej schatjes!
    over die luizen en el-vissen hoef ik niets meer te zeggen dunkt mij, ik ben het eens met wat de rest stelt:) stuur een beetje zonneschijn hier heen? werk ze, have fun! kus k.

• 22 Augustus 2006 - 10:01

Jelly Oosterhof:

Hallo, het is dan alweer ff geleden, maar ik las jullie site en daar vond ik Bowen terug... Oke, heb ook in Bowen gewerkt in de groente en fruit natuurlijk, hoe kan het ook anders daar! Als het daar het juiste seizoen is kun je er erg veel werken, wel dagen van 15 uren en dus snel geld verdienen als je dit wilt tenminste. De vrijdagavonden zijn daar bijna berucht, maar dat zullen jullie snel genoeg merken denk ik. Ik ben een klein beetje jaloers als ik al jullie avonturen lees en hoop zelf volgend jaar terug te gaan. Heel veel plezier nog en vergeet vooral niet naast \'t werken ook heel hard te genieten!!
    Groetjes Jelly

• 26 Augustus 2006 - 20:50

Hoi Eline En Daan:

Wij lezen altijd met heel veel plezier jullie rijlen en zijlen Down under. Jullie kunnen niet verder van ons zijn, maar met de moderne techniek is het leuk om jullie belevenissen mee te maken. Duiken, zijlen, snorkelen en zwemmen in the winter??? Geniet ervan!!
    Met ons gaat alles goed. We hebben een mooie zomer tot dusverre. Mara en Miranda gaan in ongeveer 1 week weer naar school en dan zit de zomervacantie er weer op. Met ons gaat het ook goed.
    Heel veel groetes uit Canada. Barb, Mara, Miranda en Caspar.

• 26 Augustus 2006 - 20:51

Hoi Eline En Daan:

Heel veel groetes uit Canada. Barb, Mara, Miranda en Caspar.

• 28 Augustus 2006 - 15:47

Colleen:

sounds like too much fun! diving, snorkling and sailing! do you have time to work? I heard Elvis was dead, guess I was wrong. Keep laughing !!!!!

• 30 Augustus 2006 - 10:10

Bob:

Hee Daan en Eline,

We zijn gister naar het concert van pearl jam geweest in het gelredome in Arnhem. Als europe weer in nederland is gaan we erheen! groeten Bob