Sydney en andere verhalen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Daan en Eline van Grimbergen en van Baal - WaarBenJij.nu Sydney en andere verhalen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Daan en Eline van Grimbergen en van Baal - WaarBenJij.nu

Sydney en andere verhalen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Daan en Eline

03 Juni 2006 | Australië, Brisbane

Hey allemaal!

Hier dan weer een berichtje van ons! Bedankt voor alle leuke en lieve mailtjes en berichtjes op de site! Is goed om te lezen dat er inderdaad mensen zijn die de website meer in de gaten houden dan dat wij dat doen!

Maar goed, we zitten nu in Brisbane, maar laten we bij het begin beginnen...

Na 3 dagen alle kantoren in en rond Melbourne te hebben gezien die ook maar iets met autoverzekeringen te maken hebben (inclusief winkels met fietsen en golfkarretjes want je weet maar nooit) hebben we de auto geregistreerd en verzekerd! Dus op naar Canberra, maar toch maar niet. Dus zijn we door gereden naar Sydney! Het was namelijk veel te koud 's nachts en hoe eerder we in het noorden waren hoe beter, vandaar...

Sydney was geweldig! Harbour Bridge, Darling Harbour, The Rocks, Opera House en natuurlijk Bondi Beach! Het plan was ook om met een bootje de zee op te gaan voor een beetje walvis spotten, maar helaas de golven waren te hoog en aangezien het aantal spugende mensen op de boot te hoog zou zijn, werden alle boottochtjes afgelast... Helaas voor de walvissen geen Daan en Eline.

Hierna twee dagen Blue Mountains. Veel gewandeld (veel sneller dan er op de bordjes van het World Heritage vermeld werd) en ook nog paardgereden. Helaas heeft Eline nog steeds spierpijn... Een echte sportvrouw dus... De Blue Mountains waren erg mooi en was zeker de moeite waard.

na de Blue Mountains verder naar het noorden met stops in Coffs Harbour (volgens de Lonely Planet een must see, volgens ons een must drive as fast as you can through it) en twee dagen in Byron Bay! DAt was pas echt gezellig! Veel winkeltjes, hippies, zon en strand! Zeker de moeite waard geweest en allebei nog lekker in de zon kunnen liggen ook!

Na Byron Bay een korte stop in Surfers Paradise, maar daar was het ook wel erg rustig... toch nog ff lekker op het strand kunnen liggen en 's middags door naar Brisbane! Dat is dus waar we nu zijn! Het is wel de meest saaie stad tot nu toe maar het uitgaansleven moet geweldig zijn dus dat gaan we vanavond maar beleven!
Verder zijn de plannen om hier een baan te gaan zoeken (wat wel nodig is want OutBack Jack en Daan hebben veel en vaak honger) en natuurlijk een bezoekje brengen aan de dierentuin van Steve Irwin (wie kent m niet?!?)

Dat was het wel weer zo ongeveer! We beloven bij deze wat vaker info en verhalen op de site te vermelden! Ook wel even handig om te weten: allebei onze telefoons hebben het loodje gelegd, dus we zijn niet mobiel bereikbaar! Beetje jammer, maar goed, niets aan te doen (net zoals de roadkills... niet door ons hoor!)

Dikke kus Daan en Eline

• 03 Juni 2006 - 07:27

Elst:

he toeristen ,het gaat julie goed zo te lezen.Zo zie je maar weer lonely planet heeft ook een eigen smaak .Alles goed hier in elst zowel met duim,sjors,paps anouk en oma heel veel kusjes.doeii

• 03 Juni 2006 - 09:50

Marcia:

Je begrijpt wel dat ik nu persoonlijk ben beledigd door Brisbane de saaiste stad te noemen. Home away from home!!!! Genoeg leuks te beleven...ook naast het uitgaansleven.... Jullie moeten wel naar de valley of caxton street gaan he. Down under bar is ook wel leuk, maar té backpackerig. Veel plezier en ben benieuwd naar het volgende verhaal.
    Take care ;)

• 03 Juni 2006 - 20:51

Nellie Gerard:

fijn te lezen dat alles goed is,op die twee freetberen na dan,die zoals ze zeggen de oren van je hoofd eten.Het duurt dus niet alleen hier lang,de amtelijke molens.maar nu dus vol speed vooruit,met leuke avonturen,leuke baantjes en veel gezelligheid.
    Fijn dat het met jullie pap en mam ook zo goed gaat,en dat ze zoveel zien.Hier is alles goed behalve het weer, dat is nog steeds flu. Verder jullie allen nog veel plezier geniet er maar lekker van

• 03 Juni 2006 - 21:18

Els:

dag lieve mensen!
    wat een verhalen! en jullie gaan nog steeds als een speer!!! thx voor t kaartje uit Sydney! had al gesmst, maar dat werkt dus niet.. wanneer komen er heuse australische nummers?!
    ben benieuwd of t uitgaansleven aan 'de Graanbeurs' kan tippen :)
    geniet!!!
    dikke kuszz. xx

• 04 Juni 2006 - 08:50

Van Uit Maastricht:

Ey lieverds!!Jammer datik jullie ben blijven smsen,hihi, houd daar dus nu maar mee op!!!Super goed te horen dat het zo goed gaat met jullie!!Mijn tentamens zitten er op,en ben dus een weekje vrij.Ben druk met AIESEC, maar ben er echt ontzettend enthousiast over.Bedankt voor jullie lieve kaartjes.Veel liefs Anouk

• 04 Juni 2006 - 08:52

Van Uit Maastricht 2:

P.s Ik mis je, sistah!!!

• 04 Juni 2006 - 23:21

Nathalie:

hey eline,

wat leuk om te lezen allemaal. hoe bevalt Brisbane? ik hoop dat het er wel een beetje gezellig & warm!! is want hier in kiwiland is het niet bepaald warm op het moment brrr!! Ik ben bijna klaar met m'n semester en 25 juni kom ik jouw kant op. we mailen nog wel voor die tijd!! mss kan k je ergens opzoeken hihi.

doeii groetjes xxx

kiwi chick Nathalie

• 04 Augustus 2006 - 15:56

Nikki:

HEy...Oh man it feels like forever since I've seen you! Already miss you tons you have to come down to Toronto with me and my sister! LOL! Nice pictures really cute. Nothign new is happening here I got a job at Loblaws (the grocrey store down by us) but I messed up and missed a shift yesterday so im only praying that I'll still have it:S...broke up with my boyfriend from when I seen you went out with another guy (nicer car;)lol) but I'm pretty sure its over...kind of got boring doing the same old thing...but I haven't had much time to since I got my job I work like every single night oh well... I'm pretty excitied for my birthday only a couple weeks away lol...one more year and I'm goign to Montreal (legal drinking age:18 :P) I can't think of anything else really to say and usually I never stop talking lol...hmmm....well until next time I guess love yah lots *MuAh!* ~NIKKI~ 0x0x0x0

• 04 Augustus 2006 - 15:56

Nikki: