Nog steeds in Caloundra - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Daan en Eline van Grimbergen en van Baal - WaarBenJij.nu Nog steeds in Caloundra - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Daan en Eline van Grimbergen en van Baal - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Caloundra

Door: Daan en Eline

Blijf op de hoogte en volg Daan en Eline

19 Juni 2006 | Australië, Caloundra

Hé Everybody,

Ja, nog steeds in Caloundra... Vanwege goed gedrag mogen we niet meer weg. We hebben het hier erg naar onze zin, al is er niet heel veel te doen.

Vanavond heeft Eline een CPR (mond op mondbeademings)cursus. Dit is nodig omdat ze dit weekend een rescueduik cursus gaat doen. We zijn naar Maroochydore gegaan om een duikmedical te halen. (dit schijnt hier nodig te zijn voordat je kunt beginnen aan een duikcursus). Natuurlijk geslaagd want we zijn allebei zo gezond als een vis. Woensdag gaat Eline een duik maken om weer te wennen aan het gevoel en optimaal voorbereid te zijn voor haar cursus. Mijn cursus begint begin Juli.

Verder brengen we onze tijd door op het strand met lezen, stuntvliegeren en kijken naar de kitesurfers en pelikanen die vissen jatten bij de vissers. Ook ik vermaak me al vissende tussen de dikbuikige gepensioneerde sunbirds.

Bij de locale coffeebar kennen ze ons al bij naam en bij het internetcafé en bij de duikshop zijn ze op zoek voor ons naar werk. Ook de cafébaas (nu op vakantie) wil ons inhuren om te schilderen maar verder is het beroerd om werk te vinden omdat het seizoen voor de aardbeien hier maar niet op gang wil komen...

We wonen tegenwoordig op een parkeerplaats met barbeque, douche (ijskoud, maar zelfs Eline kan daar aan wennen) wc, en uiteraard zeezicht! Alles dus perfect en dat voor helemaal niks! We zijn niet de enige die hier camperen en we zijn al vrienden aan het maken met de buren die we af en toe voorbij zien waaien.

Verder niet veel bijzonders. Wachten dus op het duiken en het werk. Verder willen we de oranjefan bedanken voor de informatie en hierbij stimuleren alle scores ook op deze site te vermelden aangezien de wedstrijden hier niet midden in de nacht worden uitgezonden.

Heel veel groetjes en geniet van het lekkere weer in Nederland!

• 19 Juni 2006 - 10:57

Nouki:

Ey lieve Daan & Sis, Vet dat jullie gaan duiken. Klinkt alsof jullie daar een perfect en relax leven, geniet er vooral van!!!Hier alles goed, heb net een weekend gezeild met AIESEC in Friesland, was natuurlijk in een woord geweldig!!!Tot snel. Liefs nouki

• 19 Juni 2006 - 20:33

Jan En Marion:

Met al jullie super- kwaliteiten hoef je toch niet op aardbeien te wachten!!!!
    Daan tussen al die dikbuikige sunbirds val jij wel op, of gaat jouw buik ook in die richting?
    Overmorgen speelt Nederland tegen Argentinie, we hebben veel oranjegevoel maar ook orangetwijfels m.b.t. deze wedstrijd. Groetjes uit Helmond en duik ze!!

• 20 Juni 2006 - 08:47

Erik:

G'day mates!

Fijn om te horen dat 't daar redelijk goed toeven is!

Hier is het ook lekker warm weer en de kennedymars komt in zicht, dus de halve vriendengroep is aan 't regelen en doen!

Moet zeggen dat de ozzies het niet slecht deden tegen Brazillië, zal er wel op gegaan zijn daar!

Nou doe Steve de groeten, en enjoy!

• 20 Juni 2006 - 15:04

Vera:

't is wat... hoor net op het nieuws dat de oranje wuppies van de Albert Heijn op zijn... Verder weinig nieuws. Ik mail snel wat uitgebreider, moet zo gaan werken. Genieten jullie wel flink? Liefs Vera

• 20 Juni 2006 - 15:04

Vera:

O trouwens... zaterdag gaan we (= Els + ik) naar Robbie WIlliams!

• 21 Juni 2006 - 08:57

Anke:

Wat hebben jullie het ontzettend zwaar zeg.. duiken, op het strand hangen, etc.. I feel your pain! :-P Nee, super dat het jullie daar zo goed bevalt!! Hier eigenlijk niet veel nieuws te melden, i'll be in touch. Liefs, Anke

• 21 Juni 2006 - 15:54

Hanneke:

Hey Daan en Eline,

Duidelijk dat ik te laat ben met dit berichtje te leven, want vandaag viel er niet echt te genieten van het weer hier haha, maar dat mag de pret voor jullie niet drukken :)
    Sinds vanmiddag is het trouwens officieel zomer in ons kikkerlandje, dat dan weer wel.
    Het klinkt echt alsof je het helemaal gevonden hebt daar en nooit meer terug komt, dus zorg maar snel dat je die baan krijgt haha

Geniet ervan, en wij zullen hier ook een aardbeitje op jullie pakken!

groetjes Hanneke

• 21 Juni 2006 - 21:42

Nathalie:

Hey eline,

ik kom aanstaande zondag jouw kant uit...we vliegen in (een amerikaans vriendinnetje en ik) op de Gold Coast en gaan dan zeer waarschijnlijk 2 nachten ofzo naar Brisbane. we hebben een tent gehuurd dus het wordt ook veel kamperen voor ons. dan na brisbane is de planning om beetje naar het noorden te gaan richting Fraser Island.

Mail me waar je een dezer dagen bent. mss zie ik je dan ergens...k zal mn mail checken begin volgende week:)! s6 met werk zoeken.

doeidoei groetjes uit kiwiland.

p.s NL-Argentinie was 0-0 en zondag spelen ze tegen Portugal.

• 23 Juni 2006 - 13:53

Patricia:

Hai Daan en Eline

Lekker aan aan het genieten
    :-) ??

Hardstikke bedankt voor het leuke kaartje !!!
    Hier is ie Prima
    Su6 met het zoeken van werk

Gr Patricia

• 24 Juni 2006 - 03:19

Elyse:

Eline!
    Hope your having an amazing time, I couldnt find your pics...TOO mutch Dutch! lol! I love you and miss you, either you better get your butt to Canada some time soon or I'm going to visit you! Take care! P.S. your man is CUTE! Good Job! Love ya hun!

• 25 Juni 2006 - 07:59

Lenie En Gerrit:

verdere reis gevolgt succes met het duiken en werk vinden bij ons is het nou kermis
    gistere op het terras gezeten bij velings we hebben mooi weer
    enzijn druk bezig op het werk ps peter krijgt volgende week de sleutel van zijn niewe huis groeten van ons alle maal

• 25 Juni 2006 - 08:45

Liesje En Frans:

Ik lees dat je daar gaat duiken vergeet je loodgordel niet om te doen anders ga je niet onder. grapje .geniet er samen van groetjes uit mierlo

• 25 Juni 2006 - 12:59

Rick:

Ik zie deze site nu voor het eerst, cool man! Veel plezier daar in down under, maximaal feesten als Australië wint van Italië ;).

Met scouting groet,
    Rick

• 26 Juni 2006 - 09:01

TIJD VOOR FOTO'S!

• 26 Juni 2006 - 12:48

Colleen:

sorry about your team , Nicky was watching yesterday she was hoping for the orange team but for england too, you know that David Beckham! Hope you guys are both well and not too hung over from yesterday. We were in the blus mountains also, the girls went to Bondi beach, guess why! Have fun, Daan take care of my good child! Thanks for the post card TTYL Don't work too hard LOL BYE

• 26 Juni 2006 - 19:13

Gerard Nellie:

hoi genieters van het goede leven,lekker duiken wat gaaf zeg.maar kom wel weer naar boven ook al is het beneden nog zo mooi.Hier is alles oke behalve dat Nederland verloren heeft van Portugal dat is balen einde droom dus,geen wereldkampioen Voor ons nadert de vacantie nu ook snel we gaan naar oosterijk op 13juli we hebben er zin in groetjes van iedereen