Duiken en andere verhalen - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Daan en Eline van Grimbergen en van Baal - WaarBenJij.nu Duiken en andere verhalen - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Daan en Eline van Grimbergen en van Baal - WaarBenJij.nu

Duiken en andere verhalen

Door: Daan en Eline

Blijf op de hoogte en volg Daan en Eline

28 Juni 2006 | Australië, Caloundra

G'day mates!

IK BEN RESCUE DIVER!!! Dus mochten jullie ooit bewusteloos in het water liggen (wat natuurlijk niet de bedoeling is!) weet ik hoe ik jullie moet redden! (niet met zijn allen tegelijk graag...) Dus ja, dat is goed gegaan. Veel theorie en ook op het strand geoefend. Was zwaar maar erg de moeite waard!
Daan begint volgende week aan zijn Open Water Cursus...

Maar voordat ie daar aan begint worden er eerst nog even kilo's en kilo's met aardbeien geplukt. Ja ja we zijn aan het werk! Alweer twee dagen en gelijk ook uitbetaald gekregen! Verdient aardig moet ik zeggen. T is wel zwaar werk (we zien zelfs aardbeien als we onze ogen dicht doen), zo in de zon en soms in de regen, maar gelukkig kunnen we zittend plukken dus dat scheelt weer voor de rug! De dagen gaan snel voorbij tijdens het plukken en er zijn leuke mensen aan het werk, dus dat scheelt!
En ondertussen verdienen we de duikcursussen en duik uitrusting bij elkaar!

Ook gaan we allebei nog een EHBO cursus volgen. Voor mijn Rescue Diver Course had ik al CPR (reanimatie cursus) gedaan maar die kan je blijkbaar niet doen zonder een EHBO cursus. Ik dus wel, maar moet dus nog wel ff een cursusje EHBO'en en Daan doet mee voor de hobby!

Verder gaat alles wel zijn gangetje. Hebben eindelijk wilde kangaroes gezien! Maar Aussie heeft ons meer te bieden zoals dronken gasten die 's nachts donuts op je ruiten gooien... Das nog eens ontbijt IN bed! (jammer dat er geen aarbeien bij zaten...)

De foto's... daar moeten jullie nog ff op wachten. Ben nog steeds aan het uitvogelen hoe ik ze op de site moet zetten. (tis wat die techniek van tegenwoordig...)

Dat was het wel weer! Wij gaan BBQ-en en morgen weer AARDBEIEN plukkken!!!!
See you later! xxx

  • 28 Juni 2006 - 07:59

    Your Sista:

    Ey lieverds!!Gefeliciteerd, heel relax dat je je zelf nu officieel rescue diver mag noemen.Aarbeien plukken wie had dat gedacht,super mooi!!In maastricht alles prima, heb lekker vakantie, en vermaak me prima.Ik mis m'n zusje wel hoor!!Tot snel.veel liefs

  • 28 Juni 2006 - 10:41

    Jan Van Grimbergen:

    He resque divers, het is me wat met die aardbeien, bij ons groeien ze aan de bomen, dan hoef je niet meer te bukken, en krijg je het ook niet in de rug bij het plukken.Het is hier heel mooi weer.Laatst was er een van de ladder gevallen onder het aardbeien plukken.
    Groetjes Jan en Marion

  • 28 Juni 2006 - 13:14

    Jos:

    Leuk om jullie verhalen een beetje te kunnen volgen daar in Australie!
    Zo te horen maken jullie het goed daar. Moet toegeven dat ik af en toe toch wel met wat jaloerse gevoelens jullie verhalen lees!
    Hier in Someren gebeurt echter ook vanalles, we zijn erg druk bezig met de laatste voorbereidingen voor de Kennedymars aankomend weekend! Wordt weer een groot feest mede dankzij het schitterende weer!
    Verder hebben Anne en ik een huis gekocht afgelopen maandag, tegen de tijd dat jullie terug zijn, zitten we er net in denk ik, dus dan zie ik jullie wel een keer verschijnen!
    Veel plezier nog!

    Groet Jos

  • 28 Juni 2006 - 15:52

    Marion:

    He Eline, rescue diver.. dat moet je maar eens uitproberen bij mij. Ik probeer de kater te verwerken van Nederland-Portugal, maar het kost moeite...
    Groeten aan jullie allebei

  • 29 Juni 2006 - 08:50

    Q:

    Hee Lienus goed bezig daar lees ik wel weer!!! Ben benieuwd naar pics!!! Hier alles saaaaai.... verslag tikken en NL uit WK, waar leef ik nog voor?! haha. Ik ga effe yoghurt met aardbeien eten!!! haha plukse en ehbo-se!!! Cool van dat rescue diven man!!!

    Kus kus

  • 29 Juni 2006 - 20:12

    Floor,dorothe En Sjors:

    He kanjers van ons,gefeliciteerd,met het behalen van je diploma.Ik, mams, geef me graag op als slachtoffer.Zo als jullie zien , kunnen we berichten ontvangen en aan jullie versturen, Jullie vonden het wel rustig zeker zonder ons geouwe....Hoe smaken de aardbeien daar, net zo als thuis , op zo'n lekkker hollands beschuitje?????Met sjors alles goed , Hij is weer terug op zijn oude kleine fles en wel het liefst als wij hem helpen en dat zal dit weekend zeker nodig zijn, want het wordt hier wel 28 gr.nou kanjers van ons ga,lekker door met centjes verdienen en diplom's halen en ook nog genieten doeiiiii Elst

  • 03 Juli 2006 - 14:45

    Lenie En Gerrit:

    fyn dat het zo goed gaat met jully
    by ons is het kennedy weekend weer achter de rug we hebben alleen maar aan hoeven te moedigen maar toch
    peter heeft vandaag de sleutel van zyn huis gekregen spannendtoch.

  • 04 Juli 2006 - 05:34

    Nathalie:

    hey eline,

    Ik ben nu in Byron Bay en afgelopen week veel gedaan zoals the gold coast, surfer's paradise, Brisbane, Fraser Island en nu dus hier en later deze week naar Sydney. Dan terug naar Kiwiland. Jammer dat ik je niet heb kunnen opzoeken:)! succes met aardbeien plukken en s6 met het duiken...klinkt cool:)! cu xoxo have fun

  • 04 Juli 2006 - 06:34

    Buuf:

    heeej lieffies!

    zo te horen vermaken jullie je prima, ga zo door. pas wel op met die aardbeien he, je kan er naar het schijnt een allergie voor ontwikkelen (heeft mijn zusje gehad)
    Zit ik eindelijk in de ziekte wet heb ik geen buurman om voor me te zorge. anyhow, take care and have stacks´o´fun!
    kus
    k.

  • 07 Juli 2006 - 13:10

    Colleen:

    I got Gary to tranlate finally! A rescue driver sounds like fun make sure you don't need rescuing your self! Have fun and stay safe!

  • 07 Juli 2006 - 20:42

    Bob:

    Salut Daan& Eline
    Het is zeer naar mijn goesting in Vlaamderen. Maar allee ik heb het gehoord van het busje. Sucks want nu kun kunnen jullie geen aardbeien meer plukken maar Daan jij hebt bij de scouting gezeten dus dat busje fixen moet geen probleem zijn. Werchter 2006 heb ik weer overleefd en nu weer aan het werk bij ROCCA. Bedankt voor het kaartje!

    Groeten Bob

  • 09 Juli 2006 - 22:18

    Gerard Nellie:

    hoi Daan en Eline fijn he al die aardbeien zijn ze wel lekker of hebben jullie ze nog niet geproeft,maar als je van alles wilt moet je er ook van alles voor over hebben.Maar gelukkig is alles goed met jullie en ga straks als het geld bij elkaar is maar lekker duiken. Wij gaan woensdag ook lekker op vacantie naar oosterijk.Het gaat jullie goed veel plezier

  • 10 Juli 2006 - 16:48

    Linda:

    Heey Daan en Eline,

    Ik vertrek vannacht naar Turkey voor 8 weken. Nog heel veel plezier jullie!

    Groetjes Linda

  • 15 Juli 2006 - 13:53

    Rachel:

    Hi Eline Its Rachel, I cant read anything about your amazing trip, there is no English, so I hope its is an excellent trip and all is going well :) Send me a postcard please if you get a chance Ill email you my address

  • 18 Juli 2006 - 07:21

    Kimmibal:

    I love aardbeien ;)
    Haha!!!
    Kussie

  • 18 Juli 2006 - 15:18

    Elst:

    He koppel ,hoe gaat het met jullie??? Nou met ons goed ,alleen warm jo. Ja nederland heeft een hitte golf jammer dat jullie die niet kunnen meemaken.Volgend jaar komt er vast wel weer één,dus niet getreurd.Groetjes van je ouders en een stamp van Sjors Doeiiiii

  • 19 Juli 2006 - 18:59

    Liesje En Frans:

    hoy daan en eline
    het is warm zelfs een hete
    golf vandaag voor de 2 keer .
    deze maand verder alles goed groetjes uit mierlo

  • 21 Juli 2006 - 14:30

    Marion En Jan:

    He Daan en Eline
    Eindelijk foto's. Zo krijgen we enig idee waar jullie zitten en hoe jullie eruit zien. Best goed, niet bleek of opgeblazen (van al dat gebarbecue)
    Eline, van harte en veel plezier morgen (er zal wel niet zo veel aan zijn als wij niet komen, maar toch...

  • 22 Juli 2006 - 06:22

    Elst:

    Hieper de piep hoera .Hé meiszie van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Ook jij gefeliciteerd Daan. We hopen, Eline, dat je de kaart en ons bericht hept ontvangen????Leuke foto's,we waren bijna vergeten hoe jullie er ook al weer uitzagen.4 daagse afgelast i.v.m. hitte, wel hebben we gisterennacht lekkker lopen swingen in de stad.have a nice day p,s,m, doei

  • 22 Juli 2006 - 09:27

    Aafje:

    leuk en die tekst ook waarneer kom je ijgelijk trug naar holadsko

  • 22 Juli 2006 - 09:28

    Aafje:

    is het bij julli ook zo warm bij on

  • 22 Juli 2006 - 12:32

    Vera:

    GEFELICITEERD!!!!!!!

  • 22 Juli 2006 - 14:10

    Anke:

    Happy Birthday meid!!

  • 22 Juli 2006 - 17:45

    Boudewijn:

    voordat ik jullie belevingen ga lezen: Eline van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Geniet er van alle twee en zo te lezen lukt dat al aardig
    Groetjes
    ANWB

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Caloundra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 November 2006

Het allerlaatste berichtje!

31 Oktober 2006

Autoloos

23 Oktober 2006

Terug in Melbourne

07 Oktober 2006

Nog meer outback...

25 September 2006

Cairns, Outback, Darwin, Service Station
Daan en Eline

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 31176

Voorgaande reizen:

13 Mei 2006 - 14 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: